O autorze
Poznaj nasze działania w zakresie planowania, zakupu i optymalizacji mediów.

Czego unikać w kampaniach reklamowych w social mediach?

pixabay.com
Od dłuższego czasu social media to miejsce, gdzie firmy często przeprowadzają kampanie reklamowe, ponieważ mogą tam w prosty sposób dotrzeć zarówno do stałych, jak i nowych klientów. Wiadomo, tam gdzie plusy pojawiają się także minusy. W mediach społecznościowych firma jest znacznie bardziej narażona na krytykę, a każdy ruch śledzi wielu obserwatorów. Wbrew pozorom media społecznościowe i panujące w nich reguły to miejsce już dobrze znane i nie powinno sprawiać problemów, należy pamiętać aby kierować się pewnymi zasadami. Pozwoli to uniknąć błędu, który mógłby zaważyć na sukcesie kampanii. Co można zrobić by zwiększyć szansę skuteczności kampanii reklamowej?

Po pierwsze – opracuj strategię!
Żadna kampania marketingowa nie może się obejść bez planu. Strategia, schemat działań jest niezbędny również w przypadku social mediów. Spokojnie przemyśl każdy swój ruch i zastanów się co może być najlepsze w przypadku Twojej kampanii. Postępuj podanymi niżej krokami:
1. Przeanalizuj sytuację wyjściową. Skorzystaj z analizy SWOT – postaw na swoje mocne strony, staraj się nie pokazywać słabości, określ możliwe szanse i skieruj działania właśnie w tą stronę oraz sformułuj zagrożenia - nie wchodź w tą sferę i omijaj to co może Ci zaszkodzić.
2. Określ swoje cele – zarówno te biznesowe związane ze sprzedażą, a także marketingowe polegające na wzroście obserwujących oraz reklamie firmy.
3. Określ swoich odbiorców – poznaj ich upodobania i zmierzaj właśnie w tym kierunku.
4. Sformułuj komunikaty, posty jakie będziesz przekazywać na swoim profilu.
5. Dobierz odpowiednią taktykę. Tak jak trener piłkarski musi wyznaczyć konkretną taktykę tak i Ty musisz wybrać te social media którymi się zajmiesz. Nie musisz działać tylko w jednym miejscu – wybierz więcej opcji by dotrzeć do jeszcze większej liczby osób.
6. Zepnij wszystko finansowo, żeby zobaczyć czy Twoja taktyka jest dostępna w Twoim budżecie – jeśli nie, tak jak trener zmień „formację”.
7. Działaj!

Po drugie – bądź systematyczny!
Jeśli zdecydujesz się na konkretne działania trzymaj się wyznaczonego harmonogramu. Jeśli ustalisz że dodajesz posty co drugi dzień o konkretnej godzinie to tak właśnie rób! Nie omijaj terminów – zapisz je sobie w telefonie, kalendarzu by o nich pamiętać. Użytkownicy przyzwyczają się do pory dodawania przez Ciebie wpisu i będą na niego czekać – w social mediach tak jak w życiu – przywykliśmy do jakiegoś serialu to oczekujemy obejrzeć go o konkretnej z góry określonej porze, a jak pojawia się jakiś problem i nie ma tego serialu to czujemy niezadowolenie. Nieregularność to najkrótsza droga do utraty obserwatorów i zmniejszenia zasięgu publikacji. Jeśli profil stoi pusty, nie ma określonego porządku to ludziom w końcu znudzi się wyczekiwanie na kolejny post.


Po trzecie – racjonalnie dobieraj liczbę postów w tygodniu
Nie chodzi o to żeby zasypać social media postami, lecz działać racjonalnie. Wybierz taką liczbę postów, zdjęć czy wpisów by po pierwsze dać szasnę użytkownikom zapoznania się z nimi oraz zareagować na nie. Jak mówi przysłowie – CO ZA DUŻO, TO NIEZDROWO – w social mediach sprawdza się doskonale. Duża liczba postów i przesycenie nimi, może spowodować niechęć użytkowników i zablokowanie, bo SPAM nigdy nie jest skuteczną formą promocji.


Po czwarte – obserwuj reakcje użytkowników
Jeśli zobaczysz, że Twoje wpisy mają komentarze - odpowiadaj na nie. Nie bój się tego – każda reakcja jest lepsza niż jej brak. Podobnie sytuacja wygląda z reakcjami – lajki, serduszka. Im więcej reakcji tym lepiej – Twoje posty osiągają większy zasięg i może je zobaczyć więcej osób. W social mediach dialog jest niezbędny – często negatywne komentarze mogą wiele nauczyć i niespodziewanie przynieść dużo pożytku. Niewchodzenie w kulturalną wymianę zdań z innymi to bardzo duży błąd. Należy jednak pamiętać o tym aby odpowiadać indywidualnie do danego przypadku, nie generalizować wszystkich wpisów.

Po piąte – reaguj na zmiany
Podobno kobieta zmienną jest, ale i mężczyźni czasem lubią wydziwiać. Jeśli pojawi się nowy trend, świeży kierunek rozwoju nie podążaj za nim ślepo. Przeanalizuj czy jest to skuteczne rozwiązanie, czy warto angażować w to swoje pieniądze i czy przyniesie to oczekiwany rezultat. Wiele nowości w social mediach sprawdza się po tym jak jakaś firma zaangażuje się w to w 100%, więc obserwuj również konkurencję i duże firmy działające w podobnych branżach.

5 prostych wskazówek – pomocny spis by dobrze wejść w social media i przeprowadzić skuteczną kampanię. Nie jest to proste, ale może się udać. Trzeba się po prostu zaangażować i się tym zająć. Jeśli nie spróbujesz nigdy się nie dowiesz czy było warto !
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...