O autorze
Poznaj nasze działania w zakresie planowania, zakupu i optymalizacji mediów.

Jak pisać, żeby przeczytali

pixabay.com
W celu napisania dobrego posta, artykułu czy maila do potencjalnych lub stałych klientów, trzeba postawić się na miejscu konsumenta. Należy zrozumieć czego potrzebuje nasz statystyczny klient. Powinniśmy najlepiej znać swoją grupę docelową, aby móc przeanalizować czego pragnie klient, jakie są jego zainteresowania i co dla niego będzie ciekawe.

Jeżeli jesteśmy właścicielem sklepu odzieżowego, nie musimy pisać tylko i wyłącznie o promocjach czy o nowych kolekcjach w naszym sklepie. Dodajmy jakieś ciekawostki o odzieży i zróbmy naszą stronę internetową mniej nudną, bez celowania wyłącznie w oferowany towar, zniżki i nowe produkty. Napiszmy np. o tym jakie kroje do pasują najlepiej do danego typu sylwetki, jak dobrać odpowiedni rozmiar, w jaki sposób można zestawiać ze sobą różne elementy ubioru.

Należy zrobić wszystko, żeby jak najwięcej osób weszło i przeczytało nasz tekst. W tym przypadku, wyobraźcie sobie następującą sytuację: konsument ma przed sobą maila otrzymanego od nas i jednym kliknięcie może go usunąć. Pozostaje nam jedynie wymyślić taki temat maila, żeby klient na pewno go otworzył, a nie od razu ‘’wrzucił do kosza’’. Powinniśmy kierować się następującą koncepcją: jak łódź nazwiesz, tak ona popłynie. Bardzo ważnym jest wymyślić tekst, który będzie chwytliwy i klient będzie chciał chociażby jednym okiem zajrzeć i sprawdzić o co w nim chodzi. Polecam książkę – „The Ultimate Sales Letter”, której autorem jest Dan Kennedy. Autor opisuje w niej tworzenie takich haseł i nie tylko.

Jeśli chcemy reklamować swoją odzież i w jednocześnie zadbać, aby ta reklama była ciekawa, to możemy napisać np. „Jak wybrać wiosenny look”, a do tego hasło – „Można wyglądać fantastycznie w 5 minut”. Takie hasło na pewno zachęci ludzi do otworzenia tego tekstu, a w nim możecie śmiało zawrzeć reklamę i prezentację swojej wiosennej kolekcji. Ciekawa i skuteczna reklama. To naprawdę działa!

Problemem może być to, żeby przykuć uwagę konsumenta do tekstu i za każdym razem czymś utrzymywać to skupienie. W tym przypadku pomogą metafory i porównania. Im bardziej zróżnicowane, ciekawe i oryginalne one będą, tym więcej ludzi przeczyta nasz tekst i nie będą nudzić się podczas czytania.


Ze stroną internetową jest tak, że powinna ona być ciekawa, kolory powinni być dopasowane do siebie i być przyjemne dla oka. Informacja i wszelkie zakładki na stronie powinni być tak zrobione, żeby konsument miał wszelkie potrzebne informacje na wierzchu i łatwo mógł się poruszać po naszej stronie. Nawet kwestia skrolowania po stronie jest ważna– strona powinna być tak zrobiona, żeby informacje pojawiały się w ciekawy dla klienta sposób, żeby chciało mu się skrolować i przechodzić od jednej zakładki do drugiej. Strona powinna mieć elementy przykuwające wzrok. elementy które pozwalają szybko się skontaktować z konsultantem lub aby mógł łatwo przejść do zakładki „kontakty”, żeby w łatwy i szybki sposób mógł przejść do zakupu.

Jeżeli oferujemy w swoim tekście zniżki i nowe produkty, to nie możemy oczekiwać, że konsument od razu przejdzie do naszego sklepu i zrobi zakup. Pojawia się po raz kolejny potrzeba korzystania z krótkich haseł, które będą prezentować klientowi odpowiednie działania dążące do przejścia na naszą stronę, aby sprawdzić zniżki na poszczególne towary lub usługi.



Jeżeli piszemy to piszemy poprawnie i sprawdzamy wszystko kilka razy. W niektórych źródłach jest przedstawiona metoda, że drobne błędy pomagają w zdobyciu nowych klientów i ludzie nas traktują bardziej przyjaźnie. Niestety to działa bardzo rzadko. Moim zdaniem w tych czasach ludzie jeszcze lepiej potrafią krytykować teksty z błędami, niekiedy odchodzą od niepoważnych firmy, które zamieszczają informacje z błędami w tekście. Jeśli mówimy o marketingu szeptanym, to w tej gałęzi marketingowej można uruchamiać fantazję i pisać w przeróżny sposób, ale jeśli mówimy o zamieszczaniu tekstu czy o mailingu do klientów– wszystko powinno być napisane poprawnie.

Nie wolno męczyć odbiorcy. Pisząc zbyt długie zdania i umieszczając zbyt długie teksty, oferty, narażacie siebie na niepowodzenie. Długie zdania i długie teksty szybko stają się dla klienta nudne i męczące. Jeżeli już wyszło nam długie zdanie, to warto je przerobić na krótsze. Długi tekst zawsze można skrócić.

Czasami zniechęcenie do marki pojawia się przez zbyt dużą i nachalną ilość reklam. Zbyt duża ilość reklam czy mailingów nie pomoże zdobyć nowych klientów. Może nawet zniechęcić stałych klientów do zakupów.
Najlepsze dni dla działań reklamowych:
— środa
— czwartek
— piątek
Najlepsze godziny:
Od 09:00 do 10:00
Od 15:00 do 17:00
Od 19:00 do 22:00
Pamiętajmy o tym, że konsumenci, to nie szara masa ludzi, a ktoś dzięki komu nasza firma istnieje i prawidłowo funkcjonuje.
Nie piszcie do wszystkich, piszcie do każdego!
Trwa ładowanie komentarzy...