O autorze
Poznaj nasze działania w zakresie planowania, zakupu i optymalizacji mediów.

W jaki sposób dystrybuować content ?

Content marketing na stałe zagościł w strategii promocyjnej firm i brandów. Ciężko dziś znaleźć markę, która nie wykorzystuje potencjału treści. Dlatego warto poświęcić chwilę, aby dowiedzieć się jak skutecznie dobierać format i dystrybucję materiałów promocyjnych.

Przy doborze odpowiedniego formatu contentu należy wziąć pod uwagę:

1. Grupę docelową.
2. Tematykę.
3. Branżę.
4. Konkurencję.
5. Profil działalności firmy lub brandu.

Następnie, po określeniu powyższych parametrów, należy zastanowić się nad doborem odpowiedniego formatu content marketingu. Z raportu IAB „Konsumpcja treści online a marketing 2016” wynika, że użytkownik Internetu musi poświęcić od kilku do kilkunastu minut na konsumpcje treści. Zdecydowanie szybciej więc przyswajamy obrazy niż teksty, co nie pozostaje bez wpływu na dobór formatu content marketingu. Dlatego też materiały wideo stały się najczęściej wyszukiwanym, a zarazem najbardziej efektywnym formatem marketingu treści. Niewątpliwą zaletą wideo jest budowanie relacji z odbiorcami, głównie dlatego, że zgodnie z ideą H2H (Human 2 Human) pokazuje „ludzką stronę” firmy. Innymi popularnymi formatami publikacji treści są:

• Infografika– za jej pośrednictwem w czytelny i prosty sposób przedstawisz zagadnienia trudne lub z pozoru mało interesujące. Jest to idealna forma do prezentacji danych dotyczących składników produktu; prezentacji elementów składowych cen Państwa usług.
• Artykuł– dostarczając użytkownikom treść musisz pamiętać o odpowiedniej wartości merytorycznej i stronie wizualnej materiału. Pamiętaj o elementach dodatkowych takich jak: zdjęcia, tabele, wykresy czy grafiki).
• Case study– tekst ekspercki, zawierający analizę zdarzenia ze wskazaniem efektywności zastosowaniem metod i rozwiązań.
• White pape– materiał budujący autorytet wiarygodnej i kompetentnej marki. Raport zawiera szereg danych i dostarcza określone rozwiązania. Jest wartościowym źródłem informacji, często potrzebnych do podjęcia decyzji zakupowej.

Innymi równie często wykorzystywanymi formatami publikacji są e-booki, newslettery oraz podcast’y. Dla efektu synergii kluczowa staje się dywersyfikacja treści, czyli stosowanie jak największej liczby formatów i kanałów komunikacji. Dlatego też zachęcamy do tworzenia treści określanych jako „Mix Content” łączących w sobie różne formaty w obrębie jednej strategii.

Żeby treść content marketingowa spełniała założone cele, należy odpowiednio dobrać kanał dystrybucji treści. Nawet najlepszy materiał nie obroni się, jeżeli nikt go nie zauważy!


1. Strona internetowa– media własne są pierwszym miejscem publikacji treści reklamowej.
2. Social Media– publikacja treści do mediów społecznościowych jest stosunkowo łatwa. Nie mniej należy pamiętać o specyfice konkretnego portalu społecznościowego. Błędny wymóg lub nieodpowiednia treść, może przynieść nam więcej szkód niż pożytku.
3. Prywatne serwisy eksperckie– publikacja treści w tematycznie powiązanych serwisach.
4. Sieci kontekstowe i contentowe – są to moduły polecające podobne lub powiązane ze sobą treści różnych partnerów.
5. Reklama natywna– treść jest stylistycznie oraz merytorycznie zbliżona do treści redakcyjnych.


Poza powyższymi formami bezpłatnej dystrybucji treści, istnieje szereg rozwiązań płatnych. Jednak, za każdym razem należy zastanowić się za co płacić.
Wybierając płatne kanały dystrybucji treści, musimy zidentyfikować wszystkie opłaty. Ponadto musisz wybrać wskaźnik najbardziej odpowiedni do mierzenia stopnia sukcesu. Przykładowo dla publikacji materiału white paper w serwisie Facebook, atrakcyjnym modelem rozliczenia jest CPL (opłata za wypełnienie formularza z danymi do wysyłki materiału).
Ostatnim elementem jest mierzenie efektywności dystrybucji contentu. Warsaw Media House poleca przede wszystkim:

• Brand24.pl– mierzenie mediów społecznościowych i Internetu.
• Freshmail– wysyłka e-mail marketingu i newsletterów.
• Hootsuite– planowanie i publikacja contentu.

Wskazane narzędzia można również bezpłatnie testować przez 14-30 dni. Dzięki temu sam odpowiesz sobie na pytanie co jest odpowiednie do mierzenia skuteczności w emisji kampanii content marketingowych.
Trwa ładowanie komentarzy...