O autorze
Poznaj nasze działania w zakresie planowania, zakupu i optymalizacji mediów.

5 wskazówek, które pomogą w utrzymaniu się na szczycie

Wiele firm zastanawia się w jaki sposób odnieść sukces w biznesie - co sprawi, że klienci będą patrzeć na nie przychylnym okiem, zaakceptują ich markę i będą się z nimi utożsamiać. Mówi się, że łatwo trafić na przysłowiowy szczyt poprzez jakiś produkt lub usługę, lecz dużo trudniej się na nim utrzymać. Konkurencja jest często tak duża, że na rynku trzeba walczyć jak lew.

Walt Disney mawiał: „ Do what you do so well, that they will want to see it again, and bring their friends.” Co w wolnym tłumaczeniu oznacza – rób to, co robisz tak, aby Oni (Klienci) chcieli zobaczyć to jeszcze raz i zabrać ze sobą swoich przyjaciół. Niby proste i logiczne stwierdzenie, ale czy każdy przedsiębiorca wie jak może taki sukces osiągnąć?
Zapoznaj się z kilkoma wskazówkami, jak przybliżyć się do tego celu:

Po pierwsze - rozmawiaj z klientami!
Nieustannie prowadź komunikację z klientami, aby mogli się oni identyfikować z Twoją firmą. Docieraj do nich wszelkimi możliwymi sposobami – korzystaj z możliwości, jakie daje w tej chwili najpotężniejsze miejsce do komunikacji – INTERNET! Pamiętaj jednak o tym aby język pisania dopasować do danego portalu społecznościowego. Odpowiadaj na każdą prośbę klienta, rozwiązuj jego wątpliwości i wykaż się zaangażowaniem. Jeśli pojawi się problem – rozwiązuj go na korzyść klienta – znajdź rozwiązanie, które go usatysfakcjonuje. W przyszłości może to zaprocentować.



Po drugie – bądź wyrazisty!
Nie możesz pozwolić, aby Twoja marka, Twoje produkty, Twoja firma popadły w mizerność i nijakość. Reklamuj się tam, gdzie się da w jak najbardziej ciekawej formie, lecz pamiętaj o tym by nie przesadzić, bo najważniejszy jest dobry oddźwięk i osiągnięcie korzyści. Angażuj się w różnego rodzaju akcje czy to lokalne, czy te o większym zasięgu - daj się zauważyć innym, aby mogli poznać Twoją ofertę.


Po trzecie – trzymaj się swojej ścieżki i działaj sensownie!
Każdy z nas czy to przy otwieraniu biznesu, czy przygotowaniu planów rocznych, miesięcznych czy nawet dziennych wyznacza sobie cele, które chce zrealizować, czasami trzeba je uaktualniać, ale kluczem do sukcesu jest konsekwencja i niewprowadzanie impulsywnych, często niepotrzebnych zmian.



Po czwarte – buduj oczekiwania odbiorców!
Obecnie klient skupia się na jakości, a nie ilości i to powinna być maksyma, którą powinieneś się kierować. Odbiorca woli wydać więcej, ale otrzymać w pełni satysfakcjonujący go produkt lub usługę. Nie idź w marność i tandetę, ale przebijaj konkurencję jakością.

Po piąte – nie działaj w pojedynkę!
Firma to złożona sieć powiązanych ze sobą elementów. A jednym z nich jest współpraca z firmami z zewnątrz. W zakresie marketingu możesz zdziałać dużo sam, ale są pewnego rodzaju problemy, które z marszu stawiają Cię w gorszej pozycji – negatywne opinie w sieci – pojawiające się wpisy, duży hejt czy nagonka na firmę mogą zniszczyć to, co budowałeś latami, ale rozwiązaniem jest sprawdzona agencję marketingową, która swoim doświadczeniem i profesjonalizmem może te przeszkody pokonać.

„Każdy szanujący się przedsiębiorca musi myśleć długofalowo i często przewidywać to, co może być następstwem jego działań. Nie zawsze da się przeczuć przyszłe wydarzenia. Eliminacja takich nieprzyjemnych kłopotów często przerasta możliwości przedsiębiorców – z powodu braku czasu czy odpowiednich narzędzi. Przedsiębiorcy często zostawiają ten problem za sobą jak gdyby nigdy nic, a konsekwencje jakie może on ze sobą nieść okazują się często katastrofalne. W tym momencie jest konieczna odpowiednia reakcja aby nie było za późno i agencja marketingowa mogła wtedy wkroczyć do akcji. W pełni zaangażowana i profesjonalna agencja stanowi ratunek, który rozwiąże napotkany problem” uważa Specjalista ds. marketingu treści z Agencji Marketingowej Warsaw Media House.

Zestaw wskazówek może być dużo bardziej rozbudowany przez mniejsze wskazówki i wskazóweczki, powiązane ze sobą w sposób ciągły, odpowiednie do danej branży. Wszystkie razem stanowią drogowskaz jak prowadzić firmę, żeby oprócz wyniku w portfelu rozwijać się, pozyskiwać klientów i budować silną markę, mogącą przezwyciężyć każdy problem.